Home away from home - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Annick Verleur - WaarBenJij.nu Home away from home - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Annick Verleur - WaarBenJij.nu

Home away from home

Blijf op de hoogte en volg Annick

14 December 2014 | Indonesië, Denpasar

Lieve allemaal,

Ik ben weer in Azie, in mijn Home Away From Home op Bali. Nadat ik in Johannesburg afscheid had genomen van Sebas is dit voor mij de perfecte plek om toch even thuis te komen, te ontspannen en het knopje weer om te zetten naar Azie, Backpacken en alleen reizen, want dat vond ik wel even moeilijk. De tijd in ZuidAfrika was echt geweldig samen! Pure luxe om in ons gehuurde autootje rond te kunnen rijden waar en wanneer we maar wilden en heerlijk om de prachtige ervaringen samen te kunnen delen.

Nadat we waren bijgekomen van de kick na t bungee jumpen gingen we door naar de laatste stop aan de kust: Jeffreys Bay. Dit was de enige plek die op mijn must do lijst stond in Azie omdat Tomas daar vandaan komt. We hebben daar John, Tomas' vader, ontmoet en die heeft ons het strand waar ze altijd surfen samen en waar ook Tomas' as is uitgestrooid laten zien. Boven t strand heeft John een memorial bench voor Tomas gemaakt die uitkijkt over de zee. Een mooie plek maar ook best emotioneel... fijn om john te kunnen zien en herinneringen te delen en hoewel het weer niet meezat en we niet samen konden surfen wel heel fijn en bijzonder om op deze plek geweest te zijn!

Daarna van de kust naar het binnenland. Via Hogsback naar de Drakensberg keten die de grens vormt tussen Zuid Afrika en Lesotho. Daar hebben we drie hikes gedaan. De eerste in het zuiden bij de Sani Pas, waar de auto ons tot halverwege bracht omdat we zonder 4x4 niet verder konden en we het laatste stuk naar de grens met Lesotho hebben gelopen. De tweede hike bij Cathedral Peak en Champagne Castle (ja zo heten ze echt!) Waren de toppen verstopt in de wolken toen we boven kwamen en trok het helaas pas open toen we weer beneden waren. Ook bij de derde hike in het Amphitheater lagen de toppen in de mist maar deze keer trok het open toen we nog boven waren. Wauw!! Wat een uitzicht!! Adembenemend en een geweldige beloning om de verschillende pieken te spotten op 3000 meter hoogte!!

En toen, na 5 dagen achter elkaar hiken, was het tijd om de benen rust te geven. Via Clarens en de Blide River Canyon op naar het Kruger Park! Voor Kruger hadden we drie dagen waarin we supermazzel hebben gehad met dieren spotten. Naast nijlpaarden, wildebeesten, zebra's, impala's giraffen en neushoorns zagen we op dag 1 ook twee cheetahs vlak langs de weg!! Grootste highlight van dag twee was, naast de wilde honden, buffel en mestkever toch echt de leopard die in een boom vlak naast de weg lag!! En toen op dag drie ook nog de leeuwen die we al twee nachten hadden horen brullen gezien! Dus samen met de big 5 (neushoorn, buffel, olifant, leeuw en leopard) ook de super 7 gezien (big 5 + wilde hond en cheetah)!
Een mooie afsluiting van een geweldige hoofdstuk van mijn reis die ik heb kunnen delen met Sebas :)

En nu, nadat ik met open armen ben ontvangen door onze Balinese vrienden en na twee daagjes chillen, ben ik weer helemaal opgeladen om op pad te gaan. En dat mag ook wel want ik wil in een 3dagen, 2nachten trek de Rinjani vulkaan op Lombok beklimmen. Morgen ga ik met de boot naar Lombok en gaat mijn grote avontuur weer verder!
Met kerst ga ik hopelijk vrienden uit NL ontmoeten en anders zeker met oud en nieuw!

Hele fijne kerst allemaal!!
liefs, knuffels en wat zonnestraaltjes,

Annick

  • 14 December 2014 - 22:22

    Ilona Lammertink:

    wow, wat een mooi verslag vol prachtige ervaringen! Geniet er van en geef iedereen in Kelapa Mas een dikke knuffel van ons.
    Heel veel plezier nog en een mooie tocht op Bali xxx

  • 17 December 2014 - 15:01

    Hans Verleur:

    Cher Annick, Zuid Afrika heeft je samen met Sebas vele mooie ervaringen in de natuur van Afrika gebracht zo te horen. Je bent nu weer terug in het land van de jepuns, ons geliefde Bali. Veel klimplezier op de Rinjani van Lombok. Veel nieuwe mooie avonturen toegewenst op het derde deel van je reis over de wereld. Goede reis verder Annick take care en enjoy,
    Liefs Hans

  • 20 December 2014 - 23:23

    Jeannette:

    Knap geschakeld van samen reizen naar weer "alleen" op pad! Even naar huis in Kelapa Mas was een geweldig idee. Ik weet dat je geniet en ben blij dat je er helemaal voor gaat om de plekken te zien die je wilt zien. Op Flores kan je ook Kerstmis vieren hoor!
    Dikke kus, Moimama

  • 23 December 2014 - 10:30

    Angèle:

    Lieve Annick, wat een heerlijk reis ben je toch aan het maken!! Fijn om weer even op Bali te zijn geweest, niet. Ook fijn om weer eens een verslagje van jou te lezen ook al ben ik niet snel. Hele fijne feestdagen gewenst en blijf genieten met volle teugen. Liefs Angèle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annick

Actief sinds 13 Aug. 2014
Verslag gelezen: 491
Totaal aantal bezoekers 6683

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 11 December 2014

Azie en Zuid-Afrika

Landen bezocht: