I just can't get enough of travelling! - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van Annick Verleur - WaarBenJij.nu I just can't get enough of travelling! - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van Annick Verleur - WaarBenJij.nu

I just can't get enough of travelling!

Blijf op de hoogte en volg Annick

23 Oktober 2014 | Thailand, Chumphon

Lieve trouwe lezers,

Drie weken Laos zijn voorbij gevlogen! Op het moment ven ik op weg naar Koh Tao in Thailand om mijn (voorlopig) laatste weekje Azie een duikcursus te volgen en te genieten van het strand. Voorlopig ja, want ik heb besloten dat ik na Zuid-Afrika terug wil naar Azie om onder andere naar Indoensie te gaan. Maar dat is voor later, eerst mijn Laos avonturen!

Na mijn reis met de slow boat kwam ik aan in Luang Prabang, een schattig relaxed plaatsje waar je in een uurtje doorheen kan lopen en alles hebt gezien. Vanuit daar de Kuang Si watervallen bezocht en vooral lekker gechilld en gefeest. Na wat twijfelen besloten om toch naar Muang Noi te gaan. Het ligt wat buiten de route maar ik had gehoord dat je daar mooie hikes kan doen. En dat was zeker waar! Muang Noi is n mini vissersdorpje waar ik met iris uit NL en Tom uit NZ sliep in n bungalow met hangmat voor de deur. De tweedaagse trekking was door bamboo oerwoud en kleine riviertjes waar we op blote voeten doorheen moesten. Geslapen in n dorpje op de top van de berg met 360 view. De biggen honden kippen en kinderen rennen continue om je heen, totdat de zon zakt en het afkoelt. No place to hide voor de wind dus lekker in een deken gewikkeld naar de sterren gekeken.
Na Muang Noi naar de Plain of Jars. Op de vreselijk hobbelige busrit Margeaux ontmoet met wie ik een tijdje heb opgetrokken. In Laos kunnen zenog n hoop doen aan hun wegen netwerk. We werden bijna letterlijk door de bus heen geslingerd..! Maar goed, uiteindelijk aangekomen in Phonsavan en the plain of jars bezocht. Ook daar over hobbelwegen naar de plain of jars. Maar dan op een scooter. Met Margeaux achterop. Challange acdepted en overleefd! De plains waren indrukwekkend maar niet helemaal wat ik ervanverwacht had. Misschien waren mijn verwachtingen te hoog.
hobbel de hobbel met Margeaux door naar Vang Vieng waar we lekker konden bijkomen van de busrit in n café waar ze non stop Friends kijken :) de grote activiteit in Vang Vieng is tuben langs allerlei barretjes op de Mekong. En dat deden we dus ook! En tijdens het tuben kwam ik de groep tegen met wie ik ook in Pai was! Superleuk en kwam goed uit want Margeaux moest terug naar Luang Prabang. Dus besloten wij met zn allen met een kayak tour door te gaan naar Vientiane. De bagage bleef in de tuktuk en wij gingen met zn 8en in 2pers kayak over de rivier, door de rapids, inclusief bbq en omvallen richting Vientiane. Stuk betere manier van reizen dan met de bus!
In Vientiane is verder niet veel te beleven, maar ik heb nog een hele lijst met dingen die ik wil doen en eigenlijk niet genoeg tijd daarvoor als ik ook nog naar Cambodja wil... Uiteindelijk dus de knoop doorgehakt om Cambodja pas later te doen en volle bak van Laos te genieten. Via Kong Lor cave door naar het zuiden! Kong Lor cave is de grootste grot in Azie waar je met een boot doorheen moet. 30minuten door het pikkedonker varen waarna je aan de andere kant van de berg weer tevoorschijn komt. Een natuurlijke tunnel!

in Kong Lor was ik alleen, ik zou op 4000 islands de groep weer tegenkomen. Best chill om weer even rust te hebben. Maar ook tijd om thuis te missen. Zou mezelf graag even teleporteren om eventjes thuis te eten, live de indonesie verhalen van papa en mama te horen en even een wijntje drinken met mn vriendinnen. Maarja het leven is zwaar en dat kan helaas noet ;) fijn om dan whatsapp te hebben! Voelt t toch een beetje dichtbij!

4000 islands is een grote groep eilanden waar je lekker kan relaxen. Ik had een prive bungalow met hangmat voor de deur met uitzicht op de rivier en sunset voor nog geen 3euro per nacht. Heeeerlijk! Door mn pai groep door het pikkedonker meegenomen naar n restaurantje aan de andere kant van het eiland. Waar nemen ze me mee naartoe?! Naar n lieve local gastvrije local om een potje poker te spelen! Niet gewonnen maar toch leuk ;)
Maar het beste van 4000 islands en zeker een van mijn hoogtepunten was de kano tocht waar ik de irrawady dolfijnen heb gespot. Zeldzaam en alleen te zien op de grens van Laos en Cambodja. Het dolfijnenmeisje kwam weer in me boven. Geweldig om te zien hoe deze zoetwater dolfijnen zo rustig door de rivier zwemmen. Ze ademen meer als walvissen, zo rustig, dan als de dolfijnen die ik op Bai heb gezien.

Helemaal satisfied maar nog een wens. Van Ayla de tip gekregen om naar Tad Lo te gaan. Een klein dorpje tussen de watervallen. Om er te komen moet je een kleine tweedaagse loop op de scooter doen. En ik had nog precies twee dagen in mijn planning ;) dus daar ging ik. Laatste afscheid van een dierbare groep vrienden waar ik afgelopen maand mee opgetrokken ben en lekker met mezelf langs watervallen en prachtige landschappen. Een heerlijke tocht die ik voor geen goud had willen missen!

Ik heb echt het gevoel dat ik alles uit Laos heb gehaald wat ik kon en ga helemaal voldaan richting Thailand.

Nu zit ik in Chumpon te wachten op de boot naar Koh Tao waar ik samen met Gert Jan (voor wie hem niet kennen; vriend van t HWC) mijn PADI ga halen. Behalve dat ik heel veel zin heb om eindelijk te leren duiken vind ik het fijn om weer iemand van thuis te zien. Leuk om ervaringen te delen! Ik ga lekker nog een weekje genieten op het strand en dan de 30e op naar Sebas in Kaapstad!!! :D

Sabaidee!
Xxxxxxx

  • 23 Oktober 2014 - 19:52

    Jeannette:

    Wat een verrassing weer zo'n mooi verslag! Dat had je goed geheim gehouden bij het skypen met oma vanmiddag. Heerlijk om te lezen wat je allemaal doet en gedaan hebt. En dan ga je nu ook nog onder water kijken. Wel wat anders dan snorkelen maar vast geen banaantjes mee.....
    Heel veel plezier met GJ en geniet! liefs Moimama

  • 24 Oktober 2014 - 00:39

    Esther:

    Lieve Annick, wat een heerlijk verhaal!!! Wat maak je een hoop mee zo!! Geniet ervan!! Succes met duiken!! Xxx Es

  • 16 November 2014 - 13:14

    Erna:

    Zo, dat is door heel veel drukte lang geleden. Wat een verhalen!! Ben nog steeds verbaasd dat je dat allemaal alleen doet!! Nou ja, alleen, je doet ook veel met andere backpackers begrijp ik, maar zo'n scootertocht 2 dagen in je eentje, ik vind het maar wat!!
    Volgens mij zit je inmiddels in Afrika?????
    Ben weer benieuwd naar die verhalen!!
    xxx uit een regenachtig Nederland!!! Erna.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annick

Actief sinds 13 Aug. 2014
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 6679

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 11 December 2014

Azie en Zuid-Afrika

Landen bezocht: