Once again byebye Thailand, hello Laos! - Reisverslag uit Ban Houayxai-Noy, Laos van Annick Verleur - WaarBenJij.nu Once again byebye Thailand, hello Laos! - Reisverslag uit Ban Houayxai-Noy, Laos van Annick Verleur - WaarBenJij.nu

Once again byebye Thailand, hello Laos!

Blijf op de hoogte en volg Annick

03 Oktober 2014 | Laos, Ban Houayxai-Noy

Liefste thuisfront,

De tijd vliegt en het is alweer bijna een maand geleden dat ik in Bangkok aankwam.
Na een paar dagen daar ben ik doorgegaan naar Kanchanaburi. De plaats vanaf waar de Japanners in de 2e wereldoorlog de Thailand-Burma railway hebben gebouwd in onmogelijk korte tijd en omstandigheden. Een indrukwekkend stuk geschiedenis. Ik sliep in n super gezellig hostel waar we een grote groep backpackers hadden, waaronder de NieuwZeelander die ik mijn allereerste avond in Bangkok had ontmoet. Toevallig! Hoogtepunten waren de helfire pass (een stuk railway waarvoor een doorgang door rotsen moest worden gehad van 10m hoog en 4m breed over een lengte van 30m...) en de gigantische Erawan watervallen van 7 etages!! Ennn ik heb met baby leopards geknuffeld!! Ondanks mijn twijfels over hoe er met de dieren wordt omgegaan in deze plekken toch gegaan en t was een geweldig speciale ervaring. Twee baby leopards die over me heen springen en spelen en giraffen die hun nekken in de bus steken om hun wortels te eten. Lachen!!
Via Ayuthaya en Sukhothai met de trein en nachttrein naar Chiang Mai. In Ayutahya toch wel geconfronteerd met het feit dat toeristen echt niet zo speciaal zijn daar en ze dus zelfs de moeite niet nemen om je gedag of dankjewel te zeggen... Maar de Wat Si Chrum Phra was inderdaad heel indrukwekkend papa!!

De treinen in Thailand zijn een stuk minder hobbelig dan in Birma en de nachttrein was echt een ervaring apart. Een wagon vol met bedden ipv stoelen. Een beeld dat ik me alleen kon voorstellen uit films. Prima geslapen en op het station van Chiang Mai Ashley uit Australie ontmoet. Samen naar een hostel gegaan waar een vriend van haar was (Matt). Dat bleek een goede klik en samen met hun de komende 2 weken doorgebracht. Dat begon met een 3day jungle trek door de jungle ten noorden van Chiang Mai. Naast de prachtige paden door bamboe en oerwoud in de bloedje hete zon was de waterval waar we vanaf konden glijden toch wel een cadeautje! Als de locals het niet voor zouden doen zou ik er nooit vanaf gaan maar het was TOP! Ook met olifanten gelopen en ze gewassen en white water rafting (wat toch niet zo heel white water was;)) maar vooral veel gelachen!
Met Ashley en Matt besloten om naar Pai te rijden om de scooter. 82 km en 762 bochten door de bergen. Een geweldige kick!! En Pai is net zo leuk als iedereen me vertelde; een klein, laid back, backpackers plaatsje vol kleine winkeltjes en streetfood kraampjes. Daar met name veel gechilld maar ook (weer) watervallen bezocht (ja, waar ik weer vanaf kon glijden), viewing points gezien, gewinkeld, zeiknat geregend en daarna opgewarmd in de warme natural hotsprings van 35graden maar vooral heel erg genoten!

Uiteindelijk toch echt tijd om weer op pad te gaan en dus afscheid genomen van Matt en Ashley en de rest en via Chiang Rai naar de Thailand-Laos grens en Laos in! Daar heb een tweedaagse boot genomen die me naar Luang Prabang brengt en waar ik nu mijn verhaal op schrijf. De boot vaart over de Mekong rivier door omgeving van jungle en kleine dorpjes en eigenlijk is er niks anders te doen dan een boek lezen, slapen en chillen. Heerlijk!

De tijd gaat echt zo snel! Over een kleine maand vlieg ik alweer naar Kaapstad, waar ik toch stiekem wel heel veel zin in heb, maar nu eerst in Laos leren hoe ik hallo en dankjewel moet zeggen, leren omgaan met weer een nieuwe currency en genieten van de mensen en de natuur.

Sawadeea ka!



  • 03 Oktober 2014 - 15:53

    Sander:

    Wow super leuk!
    Geniet er nog lekker van!
    X

  • 04 Oktober 2014 - 23:02

    Guyonne:

    Lieve vriendin

  • 05 Oktober 2014 - 22:46

    Yvonne:

    Hé Annick, erg leuk om je reis verslag te lezen.
    Geniet erg nog lekker van!!

    Groeten

    Yvonne

  • 06 Oktober 2014 - 16:17

    Hans Verleur:

    Cher Annick,
    Wat een heerlijk sprankelend reisverslag van al je avonturen en belevenissenn in Thailand.
    Veel plezier in Laos. Is dat ook netzo Boeddistisch als Burma en Thailand ?
    Spreek op whatsapp,
    Veel liefs, Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annick

Actief sinds 13 Aug. 2014
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 6673

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 11 December 2014

Azie en Zuid-Afrika

Landen bezocht: